måndag 14 juni 2010

Skräp, skräp och åter skräp!


Oj, nu har vi röjt i garderoberna!!! 2 st lass med "bröte" körde vi iväg till återvinningsstationen igår. Och jag kan säkert få iväg 2 still! Det är inte klokt vad man samlat på sig under årens lopp.Gamla handarbetstidningar från 1986 hittade jag i en kartong. Nu skall dessa värma upp vår hus här i Borås(förmodligen) :)Begriper inte vad jag trodde jag skulle med dessa till i framtiden. Men de var roliga att bläddra i en stund. Gamla ljusmanchetter i parti och minut i alla olika färger, de åkte de också! Men jag sparade min lilla toarpskrona, vad jag nu ska med den till? Batterier har vi också samlat på oss en hel gammal glassburk full! Datasladdar och adaptrar som kunde varit bra att ha! Nä, ut med "skiten" och det kändes så härligt när det var borta! Puh!

Idag har vi varit på byggsamrådsmöte med vår kvalitetsansvarige och kommunen. Där upptäckte vi att de missat rita dit vår skorsten till braskaminen! Hur kunde vi missa det? Var tvungen att kolla så vi beställt den och det hade vi. Annar gick mötet bra och nu på torsdag ska vi träffas ihop med Myresjö och sedan kör det igång på riktigt. Enligt dem gör de grunden v. 32 och huset dyker upp v.33! Det är ju snart, hjälp!

(Bilden på containern har jag tagit från Borås komuns hemsida)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar